"Vi bryr oss om din hlsa"
Om oss
Body In Motions (BIM) koncept med frsljning av nutritionsprodukter, trningsklder, frdigstllda matrtter samt mjlighet till rdgivning bde via BIM:s egna butiker & Internet r unikt. Ett ftal fretag r idag aktiva inom vissa delar av BIM:s koncept. Men det finns ingen som erbjuder helheten.
Konceptet med Body In Motion baseras p en frsljning av:
Nutrtionsprodukter
Motionsklder
Mat och vrigt frdigstllt livsmedel
Kroppsvrdprodukter & trningsaccessoarer

Butiken i Sundsvall r den frsta av mnga butiker som kommer att ppnas i Sverige inom de nrmaste ren.

BIMs affrskoncept kommer att kompletteras med flera webbplatser. Bland annat en webbshop som erbjuder samma sortment som de fysiska butikerna samt en mtesplats fr motionrer och nyfikna som vill lra sig mer om nyttig kost, rtt trning samt personifierade sidor som anvnds som trningsdagbok och en rdgivningsportal. Som konsulter och rdgivare inom kost och trning kommer ett antal olika samarbetspartners att engageras. Dessa partners kommer bland annat att ansvara fr den teoretiska delen i form av individuella samtal, frelsningar och hjlp via webbplatsen.

Alla produkter som frmedlas via BIM r nog utvalda dr konsistens, innehll, smak och den visuella framstllningen har en hg prioritet i BIMs koncept.

Syfte & Ml
Det finns en stor efterfrgan p BIMs koncept idag. Men kunskapen och ambitionen r bristfllig hos nuvarande aktrer fr att erbjuda den helhet som kunden efterfrgar.
Ambitionen att ta fram nya produkter har varit fr stor vilket har medfrt att marknadens aktrer har glmt bort individerna och frankringsfasen hos vanliga motionrer och gemene man. Aktrerna har inte lyckats att n hela vgen fram till den vanlige konsumenten.

Syftet med BIM r att leverera det som kunden efterfrgar. Detta ska ske p ett snabbt och enkelt stt.

BIM ska vara ett sjlvklart namn och varumrke inom motion och rent levnadsstt i Skandinavien.


Bimpex AB     Torggatan 6    852 32 Sundsvall      info@bimonline.se